Ogólne Warunki
Ogólne warunki
Sklep internetowy veloportal.pl
I. Identyfikacja sprzedawcy
1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWU”) regulują stosunki prawne pomiędzy spółką
Nazwa firmy: VELOPORTAL STORES sro
Siedziba: M. Falešníka 6, Prievidza 971 01, Republika Słowacka
Zarejestrowany w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Trenczynie , Wydział : Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ( Sro ), Numer wpisu 40765/R
Identyfikator: 53329139
NIP: SK2121342047
Konto bankowe: BE21 9677 0051 8303
Sprzedający jest płatnikiem podatku od towarów i usług
(dalej także „Sprzedawca” lub „Sprzedawca”) oraz każda osoba będąca Kupującym produktów oferowanych przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sprzedawcy, a która występuje jako konsument w rozumieniu innych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków oraz właściwych przepisów prawa zdefiniowanie konsumenta w ramach obowiązującego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności ustaw: Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw z późniejszymi zmianami , ustawa nr, ustawa nr 40/1964 Dz . Kodeks Cywilny ze zmianami,
1.2. Kontakt e-mailowy i telefoniczny dla Sprzedającego to:
E-mail: info@veloportal.pl
Tel. nr: +421949109342
1.3 Adres do przesyłania dokumentów, reklamacji, odstąpienia od umów to:
Veloportal store sro . , M. Falešníka 6 , 971 01 Prievidza, Republika Słowacka
II. Określenie warunków
2.1. Na potrzeby niniejszych ogólnych warunków Sprzedawca zgodnie z ustawą nr. 108/2024 Zb . z późniejszymi zmianami stwierdza i definiuje następujące pojęcia:
2.2. Umowa zawarta na odległość to umowa pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, zawarta wyłącznie przy wykorzystaniu jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności Sprzedawcy i Konsumenta, w szczególności z wykorzystaniem interfejsu internetowego, poczty elektronicznej , telefon, faks, lista mailingowa lub katalog ofert
2.3. Sprzedawca (zwany dalej „Sprzedawcą”) to osoba, która w związku z umową konsumencką, obowiązkiem z niej wynikającym lub w praktyce gospodarczej działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodu, w tym za pośrednictwem innej osoby, która działa w jego imieniu lub na jej rachunek.
2.4. Konsumentem jest osoba fizyczna, która w związku z umową konsumencką, obowiązkiem z niej wynikającym lub wynikającym z praktyki gospodarczej, nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodu.
2.5. Umową konsumencką jest każda umowa, niezależnie od formy prawnej, zawarta przez przedsiębiorcę z konsumentem.
2.6. Koncepcja sklepu internetowego jest tożsama z koncepcją Sklepu elektronicznego oraz koncepcją strony internetowej.
2.7. Kupującym jest każda osoba (osoba fizyczna lub prawna), która wysłała zamówienie głównie za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy lub w inny sposób porozumiewania się na odległość.
2.8. Trwały nośnik to środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanej do konsumenta lub przedsiębiorcy przez okres odpowiadający celowi, jakim te informacje służą oraz w sposób umożliwiający ich odtworzenie w niezmienionej formie i wykorzystanie w przyszłości, w szczególności dokument, e-mail, klucz USB, płyta CD, DVD, karta pamięci i dysk twardy komputera.
III. Podstawowe postanowienia
3.1. Niniejsze Ogólne Warunki regulują stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami a Sprzedawcą.
3.2. Przepisy ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami.
IV. Zamówienie produktu – zawarcie umowy kupna
4.1. Propozycją zawarcia umowy kupna przez Kupującego jest przesłanie zamówienia na produkt przez Kupującego głównie za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy lub innego środka porozumiewania się na odległość.
4.2. Zawarcie umowy kupna pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą następuje z chwilą doręczenia Kupującemu potwierdzenia otrzymania zamówienia, które zostało utworzone przez Kupującego zgodnie z pkt. 4.1. niniejszych OWS przez Sprzedawcę (w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego, który został wybrany przez Kupującego w procesie tworzenia zamówienia).
V. Czas trwania umowy kupna
5.1. Umowa kupna zawierana jest na czas określony i wygasa w szczególności z chwilą wypełnienia wszystkich zobowiązań Sprzedającego i Kupującego. W szczególności dostarczając i płacąc za produkty zgodnie z zawartą umową zakupu. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na uprawnienia Kupującego w zakresie odpowiedzialności prawnej za wady produktu po stronie Sprzedawcy.
VI. Informacje o cenie zakupu dotyczące ceny zakupu
6.1. Cena towarów i usług zamawianych za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy (zwana dalej „ ceną zakupu ”) podana jest odrębnie przy każdym produkcie i obowiązuje w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
6.2. Cena zakupu towarów lub usług podana na stronie internetowej Sprzedawcy to łączna cena towarów lub usług wraz ze wszystkimi podatkami, która jest wyraźnie podana na stronie internetowej Sprzedającego.
VII. Dostawa produktów
7.1. W przypadku, gdy Kupujący jako formę płatności za zamówienie wybrał płatność za pobraniem. Sprzedawca ma obowiązek zrealizować zamówienie i dostarczyć produkty Kupującemu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy kupna zgodnie z pkt. 4.2. i tak dalej . niniejszych OW.
7.1.1. W przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności za zamówienie inną niż płatność za pobraniem, Sprzedający zobowiązany jest zrealizować zamówienie i dostarczyć Kupującemu produkty nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy kupna-sprzedaży zgodnie z pkt. 4.2. i tak dalej . niniejszych OWU i zapłatę całkowitej ceny zamówienia na rzecz Sprzedawcy. W przypadku spełnienia obu warunków wymienionych w pkt. 7.1.1. niniejszych OWU (tj. jeżeli doszło do zawarcia umowy kupna i całkowitej ceny zamówienia uiszczonej Sprzedającemu ), Sprzedający ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkty nie później niż w terminie 30 dni od dnia spełnienia obu tych warunków.
Zwykły termin wysyłki produktów przez Sprzedawcę wynosi 1 dzień roboczy od dnia zawarcia umowy kupna lub 1 dzień roboczy od dnia zapłaty Sprzedawcy całkowitej ceny zamówienia.
VIII. Przeniesienie własności
8.1. Własność rzeczy sprzedanej oraz niebezpieczeństwo przypadkowego uszkodzenia, przypadkowego pogorszenia się i utraty rzeczy przechodzi na Kupującego z chwilą wydania rzeczy.
IX. Metody płatności
9.1. Za towary i usługi w Serwisie Sprzedawcy można płacić w następujący sposób:
9.1.1. płatność gotówką przy odbiorze w przypadku dostawy pod wskazany adres - cena do 2 Eur
9.1.2. płatność online poprzez bramkę płatniczą PayU i PayPal - cena 0 Eur
9.1.3. opłata za odbiór osobisty w sklepie - cena 0 EUR
9.1.4. płatność zadatkiem lub przelewem na konto Sprzedającego - cena 0 EUR
X Wysyłka – sposoby transportu produktów i cena za ich transport
10.1. Cena zakupu towaru lub usługi nie obejmuje kosztów transportu ani innych kosztów związanych z dostawą produktów
10.2. Metody wysyłki i cena wysyłki zamówionych produktów:
10.2.1. Formy transportu:
10.2.1.1. usługi kurierskie
10.2.1.2. Punkt dostawy
10.2.2. Ceny transportu:
10.2.2.1. Cena za transport przesyłką kurierską – cena do 19,9 EUR bez VAT.
10.2.2.2. Cena za transport przez Punkt Dostawy – do 16,99 bez VAT
10.2.2.3. Cena przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedającego - cena 0 Euro
XI. Odstąpienie Kupującego od umowy kupna bez podania przyczyny
11.1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy nawet bez podania przyczyny w terminie określonym w art. XII punkt. 12.1 do 12.3 niniejszych OW, z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:
11.2. Świadczenie usługi, jeżeli usługa została wykonana w pełni i rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą konsumenta i konsument oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę, traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia usługi w całości , jeżeli zgodnie z umową Konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny,
11.3. Dostawa lub dostarczenie produktu, którego cena zależy od zmian cen na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
11.4. Dostawa towaru wyprodukowanego według specyfikacji konsumenta lub towaru wykonanego na wymiar,
11.5.D dostawa towarów ulegających szybkiemu pogorszeniu lub pogorszeniu jakości ,
11.6. Dostawa towaru w opakowaniu ochronnym, który nie podlega zwrotowi ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
11.7. Dostawa towarów, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter mogą zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami,
11.8. Dostawa napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić nie wcześniej niż 30 dni później, a ich cena uzależniona jest od zmian cen na rynku, które sprzedawca nie może mieć wpływu,
11.9.Dokonywania podczas wizyty u Konsumenta pilnych napraw lub konserwacji, o które Konsument wyraźnie zwrócił się do Przedsiębiorcy; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja oraz umowy, której przedmiotem jest dostawa rzeczy innej niż część zamienna niezbędna do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte podczas wizyty przedsiębiorcy u konsumenta, a konsument kupił te towary lub nie zamówił wcześniej usług,
11.10. Dostarczenie nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które uległo uszkodzeniu po dostawie,
11.11. Dostarczanie czasopism jako uzupełnienie ich dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,
11.12. Towar zakupiony na aukcji publicznej,
11.13. Świadczenie usług noclegowych w celach innych niż zakwaterowanie, przewóz rzeczy, wynajem samochodów, świadczenie usług gastronomicznych lub świadczenie usług związanych z spędzaniem czasu wolnego, jeżeli zgodnie z umową sprzedawca ma świadczyć te usługi w dokładnie ustalonym terminie lub w terminie ściśle ustalony okres,
11.14. Dostarczanie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli dostarczanie treści cyfrowych rozpoczęło się, a konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo odstąpienia od umowy poprzez rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych, a sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie na podstawie § 17 ust. 12 lit. b) lub ust. 13 lit. b) Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych przepisów prawa ze zmianami , jeżeli zgodnie z umową konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny.
XII. Realizacja prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy
12.1. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa do dnia
a) 14 dni od dnia
przyjęcie towaru przez Konsumenta zgodnie z pkt. 12.4.
zawarcie umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,
zawarcie umowy na dostarczanie wody, która nie jest przeznaczona do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w określonej ilości oraz umowy na dostarczanie i odbiór ciepła,
zawarcie umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku fizycznym,
b) 30 dni od dnia zawarcia umowy w przypadku niezamówionej wizyty lub w związku z nią, na imprezie sprzedażowej lub w związku z nią.
12.2. Jeżeli przedsiębiorca udzielił konsumentowi szczególnej informacji dotyczącej pouczenia o prawie odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy dopiero później, jednak nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia biegu terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12.1., Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość albo od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa do dnia
a) 14 dni od dnia, w którym sprzedawca dodatkowo dopełnił obowiązku informacyjnego, jeżeli jest to upływ terminu, o którym mowa w pkt 12 ust. 1 lit. a), lub
b) 30 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo dopełnił obowiązku informacyjnego, jeżeli jest to upływ terminu zgodnie z ust. 12 ust. 1 lit. b).
12.3. Jeżeli przedsiębiorca nie przekazał konsumentowi określonej informacji dotyczącej przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, choćby zgodnie z ust. 2, konsument może odstąpić od umowy umowa zawarta na odległość albo z umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w terminie 12 miesięcy od upływu terminu, o którym mowa w ust. 12.1.
12.4. Towar uważa się za odebrany przez Konsumenta z chwilą przejęcia przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią wszystkich części zamówionego towaru, albo jeżeli
a) towary zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są oddzielnie, z chwilą przejęcia towaru dostarczonego jako ostatni,
b) dostarcza towar składający się z kilku części lub sztuk, z chwilą przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki,
c) dostarcza towar wielokrotnie przez określony czas, z chwilą przejęcia pierwszego towaru.
12,5. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostawa towaru jeszcze przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.
12.6. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość albo od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w formie pisemnej albo utrwalonej na innym trwałym nośniku, a jeżeli umowa została zawarta ustnie – wyraźnie sformułowane oświadczenie jest wystarczające, aby skorzystać z przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy. konsumenta , który wyraża wolę konsumenta odstąpienia od umowy (zwane dalej „oświadczeniem o odstąpieniu od umowy”). Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy.
12.7. Termin do odstąpienia od umowy zgodnie z paragrafem 12.1. do 12.3. uważa się za zachowane, jeżeli Konsument wyśle przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie później niż w ostatnim dniu terminu.
12.8. Konsument może odstąpić od umowy tylko w odniesieniu do określonego produktu lub produktów, jeżeli przedsiębiorca dostarczył lub dostarczył kilka produktów na podstawie umowy zawartej na odległość albo umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy.
12.9. Na Konsumencie spoczywa ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.
XIII. Prawa i obowiązki konsumenta po odstąpieniu od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy
13.1. Konsument ma obowiązek w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z pkt. 12.1 odesłać towar albo przekazać go sprzedawcy lub osobie wyznaczonej przez sprzedawcę w celu odbioru towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedawca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem wyznaczonej przez niego osoby. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli Konsument wyśle towar przedsiębiorcy nie później niż ostatniego dnia terminu.
13.2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z pkt. 12.1. konsument ponosi jedynie koszty zwrotu towaru sprzedawcy lub osobie wyznaczonej przez sprzedawcę do odbioru towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca zgodził się ponieść koszty samodzielnie albo przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego, tj. nie udzielił konsumentowi określonej informacji dotyczącej przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy
13.3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru powstałe w wyniku obchodzenia się z towarem wykraczającego poza zakres konieczny do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego zgodnie z § 15 ust. 1 lit. f) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmian i uzupełnień niektórych ustaw z późniejszymi zmianami .
13.4. Konsument ma obowiązek zapłacić Sprzedawcy cenę za faktycznie spełnione świadczenie do dnia doręczenia mu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli konsument zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych przepisów prawa ze zmianami, odstępuje od umowy zawartej na odległość albo od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest świadczenie usługi, dostarczania wody będącej nie na sprzedaż w ograniczonej objętości lub w określonej ilości, lub dostawę ciepła, a przed rozpoczęciem świadczenia udzieliła wyraźnej zgody zgodnie z § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami. Cena za faktycznie wykonane świadczenie jest obliczana proporcjonalnie do całkowitej ceny uzgodnionej w umowie. Cenę za faktycznie wykonaną usługę oblicza się w oparciu o cenę rynkową spełnionej usługi, jeżeli łączna cena ustalona w umowie jest zawyżona.
13,5. Konsumentowi możliwość skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z 11.1. nie powstają poza zobowiązaniami określonymi w pkt. 13.1., 13.3. do 13,5. oraz obowiązek poniesienia dodatkowych kosztów zgodnie z pkt. 14.3. żadnych dodatkowych obowiązków i kosztów.
XIV. Prawa i obowiązki przedsiębiorcy po odstąpieniu przez konsumenta od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy
14.1. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności na podstawie lub w związku z umową zawartą na odległość, umową zawartą poza lokalem przedsiębiorcy lub umową dodatkową, łącznie z kosztami transportu, w terminie 14 dni od dnia termin doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, koszty dostawy, opłaty pocztowe oraz inne koszty i opłaty.
14.2. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane płatności zgodnie z pkt. 14.1. w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od umowy, jeżeli Konsument nie odstąpił od całej umowy zawartej na odległość lub od całej umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy. Sprzedawca nie może obciążać konsumenta dodatkowymi kosztami wysyłki, dostawy, opłat pocztowych ani innymi kosztami i opłatami.
14.3. Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę. Koszty dodatkowe oznaczają różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranej przez Konsumenta, a kosztem najtańszej powszechnej metody dostawy oferowanej przez przedsiębiorcę.
14.4. Sprzedawca nie może żądać od Konsumenta zapłaty kosztów za
a) świadczenie usługi, dostarczanie wody nieprzeznaczonej do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w określonej ilości albo dostarczanie ciepła w okresie do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12.1. do 12.3. niezależnie od zakresu spełnionego świadczenia, jeżeli:
sprzedawca nie udzielił konsumentowi informacji zgodnie z § 15 ust. 1 lit. f) lub lit. h) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw ze zmianami , lub
konsument nie udzielił przedsiębiorcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi lub dostarczania wody lub ciepła zgodnie z § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmian i uzupełnień niektórych ustaw ze zmianami ,
b) pełne lub częściowe dostarczenie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli:
konsument nie udzielił sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych w trybie § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych przepisów w obowiązującym brzmieniu ,
konsument nie oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę zgodnie z pkt pierwszym, traci prawo odstąpienia od umowy, lub
sprzedawca nie przekazał konsumentowi potwierdzenia zgodnie z § 17 ust. 12 lit. b) lub ust. 13 lit. b) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw z późniejszymi zmianami .
14,5. Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu konsumentowi płatności zgodnie z pkt. 14.1 w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostawa towaru. przed dostarczeniem mu towaru albo do czasu, gdy konsument udowodni, że towar został odesłany przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem wyznaczonej przez niego osoby.
14.6. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi dokonane płatności zgodnie z pkt. 14.1. w ten sam sposób, w jaki konsument użył do zapłaty; nie wpływa to na prawo przedsiębiorcy do ustalenia z konsumentem innego sposobu płatności, jeżeli w związku z dokonaniem płatności Konsument nie zostanie obciążony żadnymi opłatami.
14,7. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić odbiór towaru na swój koszt w terminie określonym w pkt 14.1., jeżeli na podstawie umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, towar został dostarczony do domu konsumenta w chwili zawarcia umowy umowy i ze względu na charakter towaru nie ma możliwości odesłania towaru do przedsiębiorcy pocztą.
14.8. Zabrania się jednostronnego potrącania roszczeń handlowych i konsumenckich wynikających z odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 11.1.
XV. Organ nadzorczy
15.1. Właściwym organem nadzorującym legalność w zakresie ochrony konsumentów jest:
Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej
z siedzibą w Trenczynie dla Regionu Trenczyńskiego
Hurbanova 59, 911 01 Trenczyn
Departament Nadzoru
tel. NIE. 032/640 01 09
nr faksu 032/640 01 08
e-mail : tn@soi.sk
internetowy do składania wniosków: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XVI. Alternatywne metody rozwiązywania sporów
16.1. W przypadku, gdy Konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub uważa, że Sprzedający naruszył jego prawa, Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem zadośćuczynienia. Jeżeli Sprzedawca ustosunkuje się negatywnie do żądania Konsumenta zgodnie ze zdaniem poprzednim lub nie ustosunkuje się do takiego żądania w terminie 30 dni od dnia jego wysłania do Konsumenta, Konsument ma prawo złożyć propozycję wszczęcia alternatywnego rozstrzygnięcia sporu zgodnie z postanowieniami § 12 ustawy nr 391/2015 Dz . w sprawie alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych przepisów w obowiązującym brzmieniu. Podmiotem właściwym do alternatywnego rozwiązywania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest Słowacka Inspekcja Handlowa (kontakt https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) lub inny odpowiedni uprawniony podmiot prawny zarejestrowany na liście podmiotów zajmujących się alternatywnymi metodami rozstrzygania sporów prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (tzw. lista dostępna jest pod adresem http://www.mhsr.sk/ lub bezpośrednio na stronie https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov- alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov- 1 .
Konsument ma prawo wybrać, do którego z wymienionych podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów się zwrócić. Konsument w celu złożenia propozycji alternatywnego rozwiązania swojego sporu konsumenckiego może skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów, która dostępna jest na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub bezpośrednio na stronie internetowej https :// webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Z alternatywnych metod rozstrzygania sporów może skorzystać wyłącznie Kupujący, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy występuje w roli konsumenta. Alternatywne metody rozstrzygania sporów mają zastosowanie wyłącznie do sporów powstałych pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą na tle umowy konsumenckiej lub z nią związanych. Alternatywne metody rozstrzygania sporów dotyczą wyłącznie umów zawieranych na odległość. Przedmiot alternatywnego rozstrzygnięcia sporu może odrzucić propozycję, jeśli wymierna wartość sporu nie przekracza kwoty 20 euro. Podmiot ARS może żądać od konsumenta uiszczenia opłaty za rozpoczęcie alternatywnego rozstrzygnięcia sporu, maksymalnie do kwoty 5 EUR z VAT.
Wszelkie inne informacje dotyczące alternatywnego rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym-konsumentem wynikających z Umowy Sprzedaży jako umowy konsumenckiej lub związanych z Umową Sprzedaży jako umową konsumencką znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej www.mhsr.sk oraz w ustawie nr 391/2015 Dz . w sprawie alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych przepisów w obowiązującym brzmieniu.
XVII. Dodatkowe postanowienia
17.1. Sprzedawca nie będzie zawierał umowy kupna ani nie prowadził sprzedaży, pośrednictwa lub dostawy napojów alkoholowych /wyrobów/, wyrobów tytoniowych i innych wyrobów osobom (Kupującym), które w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży nie osiągnęły pełnoletności 18 lat i których sprzedaż osobom poniżej 18 roku życia jest zabroniona, zgodnie z obowiązującymi i obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. W związku z powyższym Sprzedający weryfikuje spełnienie warunku ukończenia przez Kupującego 18 lat poprzez sprawdzenie wieku Kupującego poprzez dokument tożsamości Kupującego /dowód osobisty lub paszport/, w momencie przekazania zamówienia Kupującemu. Sprzedawca dokona powyższego za pośrednictwem upoważnionej osoby, która ma dostarczyć zamówienie Kupującemu. Jeżeli Kupujący nie ukończył 18 lat lub Kupujący nie udowodni lub odmówi udowodnienia swojego wieku, Sprzedający nie dostarczy Kupującemu zamówienia, a umowa kupna wygaśnie.
XVIII. Informacje o akceptowanych kodach
18.1. Sprzedawca informuje Konsumenta, że nie istnieją żadne szczególne obowiązujące kodeksy postępowania, do których przestrzegania zobowiązał się Sprzedawca, przy czym przez kodeks postępowania rozumie się umowę lub zbiór zasad określających zachowanie Sprzedawcy, który zobowiązał się do przestrzegania z niniejszym kodeksem postępowania w odniesieniu do jednej lub kilku szczególnych praktyk biznesowych lub sektorów działalności, jeżeli nie są one przewidziane przez ustawę lub inny przepis prawny lub środek organu administracji publicznej, do których przestrzegania zobowiązał się Sprzedawca, oraz sposób, w jaki w którym konsument może się z nimi zapoznać lub uzyskać ich treść.
XIX. Ocena produktów przez konsumentów
19.1. Sprzedawca nie kontroluje i nie ogranicza oceny produktów wyłącznie do osób, które zakupiły produkt od sprzedawcy.
XX. Postanowienia końcowe
20.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków Handlowych. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie Regulaminu jest realizowany poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej Sprzedawcy. W przypadku zmiany Ogólnych Warunków, w stosunkach pomiędzy Kupującym a Sprzedającym stosuje się Ogólne Warunki Handlowe obowiązujące i obowiązujące w chwili zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży, aż do chwili jego zakończenie.
20.2. Niniejsze Ogólne Warunki stanowią integralną część Procedury Reklamacyjnej oraz Zasad i instrukcji dotyczących ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu. Dokumenty – Procedura reklamacyjna oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu publikowane są w domenie Serwisu Sprzedawcy.
20.3. Niniejsze Ogólne Warunki wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy w dniu 1 lipca 2024 roku.