Dętka wykonana jest głównie z gumy butylowej. Butyl to bardzo elastyczny i szczelny rodzaj kauczuku syntetycznego. Podobnie jak w przypadku opon, do wytworzenia mieszanki gumowej potrzebne są dodatkowe domieszki. Jakość tuby może się znacznie różnić w zależności od składu gumy. Na przykład rury Schwalbe mają wyjątkowo wysoką stabilność powietrza i elastyczność. Ta wysoka elastyczność umożliwia pokrycie szerokiej gamy różnych rozmiarów osłonek. Wulkanizacja w formie poprawia jednorodność grubości ścianki, zmniejszając wagę i poprawiając stabilność powietrza. Z tego powodu rurki do autoklawów, które są łatwiejsze w produkcji, stały się w ostatnich latach mniej powszechne. Dętki Schwalbe zawsze były produkowane w procesie termoformowania.
Każda dętka potrzebuje również zaworu, który jest łączony z dętką podczas procesu wulkanizacji.
Oprócz tego jakość składników, czystość ma kluczowe znaczenie dla jakości mieszanki gumowej. Przed prasowaniem materiał bazowy przepuszczany jest przez siedem filtrów pod wysokim ciśnieniem. Wszystkie rurki są wkładane i napompowywane w formie w celu wulkanizacji. Tylko to gwarantuje jednolitą grubość ścianek i wysoką stabilność powietrza.
Wszystkie dętki są napompowane i testowane pod kątem stabilności w powietrzu przez 24 godziny. Następnie każda dusza jest dokładnie sprawdzana wizualnie. Dętki Schwalbe od wielu lat są cenione przez niemieckich dealerów rowerowych za wysoką niezawodność.
Dętka pasuje do wielu opon dzięki swojej wysokiej elastyczności i jakości. Dętka nr 17 współpracuje z oponami o szerokości od 28 do 47 mm - co jest ogromną zaletą podczas przechowywania w sklepie. Jednocześnie jest dowodem jakości duszy.
Wszystkie zawory są niklowane i gwintowane. Rdzeń zaworu można zawsze wymienić. Rury Schwalbe z klasycznym zaworem cyklo można poddawać próbie ciśnieniowej, ponieważ mają rdzeń zaworu wysokociśnieniowego.
Każda rura Schwalbe w 100% nadaje się do recyklingu. Materiał z recyklingu możemy wykorzystać do produkcji nowych dętek bez utraty jakości. W naszej fabryce opracowaliśmy specjalny proces dewulkanizacji, który od kilku lat okazuje się bardzo skuteczny. Obecnie każda standardowa dętka firmy Schwalbe składa się w 20% ze starych rur pochodzących z recyklingu.
Uwzględniając wszystkie szlaki transportowe, bilans energetyczny jest dodatni. Tylko jedna piąta energii jest zużywana w porównaniu do produkcji nowego butylu.
JAKIE SĄ ZALETY WKŁADKÓW lateksowych?
Wkładki wykonane z lateksu są bardziej elastyczne niż zwykłe wkłady butylowe. Dzięki temu są nieco lżejsze. Ich największą zaletą jest wysoki poziom ochrony przed przebiciem. Wysokoelastyczny materiał lateksowy jest bardzo trudny do przekłucia.
Wadą jest gorsza stabilność powietrza. Przed każdą jazdą oponę z dętką lateksową należy napompować do prawidłowego ciśnienia. To wyjaśnia, dlaczego dętki lateksowe nie nadają się do codziennego użytku.
Ponadto dętki lateksowe są bardzo delikatne i wrażliwe na olej, światło dzienne, ciepło i nierównomierne rozszerzanie. Przy każdej wymianie karkasu należy wymieniać dętkę.
Ponieważ te właściwości powodują wiele problemów, w naszej ofercie nie ma rurek lateksowych.
Więcej z kategorii
29,54 zł
24,01 zł bez VAT